Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Jakie znaczenie mają kolory w działaniach marketingowych

Długoletnie badania naukowe w pełni potwierdzają, że większość konsumentów przy dokonywanych wyborach w dużym stopniu kieruje się kolorami. Niekiedy nawet nie zdają oni sobie z tego sprawy, bowiem wszystko się odbywa na poziomie podświadomości, ale faktycznie tak jest. Dlatego też zabierając się za kreowanie jakieś nowej czy próbę wypromowania już będącej na rynku trzeba być świadomym tego, jaką rolę to odgrywa.

Dobrane w odpowiedni sposób kolory naprawdę mogą zachęcać do zakupu czy też wywoływać pozytywne skojarzenia. Ale cała sytuacja zupełnie inaczej może wyglądać, jeśli ktoś nie trafi z kolorami, to liczyć się trzeba z tym, że wielu potencjalnych klientów z tego właśnie powodu będzie omijała dany produkt. Dlatego też nie można tak po prostu wybrać kilka przypadkowych barw i ich użyć przy tworzeniu marketingowej kampanii, a należy wszystko dobrze przemyśleć i znaleźć najlepsze rozwiązanie.

Szczególnie że wybrana kolorystyka dotyczy nie tylko samego logo firmy, lecz również opakowań czy wizualnej prezencji placówek. Co będzie oznaczało, że konsumenci często się z nią będą stykać, i na tej podstawie też podejmować takie a nie inne decyzje zakupowe. Niejednokrotnie powiązane to będzie z emocjami – jeśli ktoś posiada pozytywne skojarzenia z daną barwą, to dużo będzie on bardziej skłonny do skorzystania z propozycji danej firmy. Wiadomo od dawna, że niektóre kolory posiadają określone znaczenie, i stanowią niejako kanon w danych branżach.

Kolor niebieski to profesjonalizm oraz zaufanie, ale też i stabilność, dlatego bardzo chętnie sięgają po niego branże ubezpieczeniowe, bankowe czy technologiczne. Czerwień symbolizuje siłę i energię, lecz równocześnie niebezpieczeństwo, tak więc należy ją naprawdę umiejętnie i wyważenie stosować. Po żółtą kolorystykę bardzo chętnie sięgają firmy z branży turystycznej, zaś zieleń jest używana przez podmioty z branży finansowej, medycznej, lecz również i takie, które zamieszają podkreślić ekologiczne podejście do biznesu. Tak więc zabierając się za marketingowe działania trzeba zastanowić się dobrze, czy kobalt kolor dobrze się sprawdzi w projekcie, czy jednak lepiej poszukać innego rozwiązania.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Dodaj komentarz